אבנית במכונת קפה

מרבית התקלות שאנו עדים להם במעבדה שלנו הן כתוצאה מהזנחת ניקיון המכונה מאבנית והצתברות של אבנית שגרמו במקרה הטוב לזיוף בביצועים ובמקרים גרועים אף השביתו את המכונה לחלוטין.

מהי אבנית וכיצד היא מצטברת במכונת קפה?

הצטברות של אבנית היא לא דבר נעים. אתם רואים כמו אבן מתפוררת העשויה לסתום חלקים מסוימים במכונה, אולם מה זו ה"אבן" הזו?

ובכן, אבנית היא בעצם יוני סידן ומגנזיום המצטברים בכל מקום שבו עוברים המים במכונת הקפה שלכם, החל מדוד החימום, דרך הצינוריות ועד הפתחים ואפילו מתקן ניקוז המים. האבנית נמצאת במים בין אם מדובר במים רכים ובין אם במים קשים (מים קשים יותר הנם מים בעלי ריכוז גבוה יותר של יוני סידן). בין אם הריכוז של האבנית במים הוא נמוך או גבוה האבנית מצטברת לאורך הזמן וכשההצטברות הולכת וגדלה כך מתחילות הבעיות. למעשה, אם אינכם מנקים את המכונה מפעם לפעם כמו שצריך אתם עשויים לחוות תקלות כאלה שיפגעו לא רק באיכות הקפה שלכם אלא גם יכולים להשבית את המכונה.

WATER

מים טובים מסוננים = מכונת קפה תקינה וקפה משובח:

האם אבנית יכולה לגרום לתקלות חמורות יותר במכונת הקפה?

מלבד העובדה שאין אחראיות בדרך כלל על מכונת קפה (יקרה ככל שתהיה) שהתקלקלה כתוצאה מהצטברות אבנית והתעצלות בטיפול ובתחזוקה השוטפת שלה, הרי שהצטברות של אבנית עשויה לגרום לכם להוצאות גבוהות יותר בהוצאות החשמל בשל מאמץ רב יותר של גוף החימום. כמו כן מכונה שלא מטפלים בה עשויה בסופו של דבר להיסתם ולהפסיק לתפקד. במקרה כזה גם ניקיון רגיל של המכונה, משהו שצריך לעשות מספר פעמים בשנה, כבר לא יעזור ותידרשו לקחת את המכונה למעבדת תיקון.

כיצד ננקה מכונת קפה מאבנית?

לצורך ניקוי המכונה מאבנית יש צורך לקנות חומר ניקוי יעודי מחנות מתמחה בתחום הקפה ולבצע את פעולת הניקוי על פי הוראות היצרן של מכונת הקפה 

כתיבת תגובה